КОНЦЕПЦІЯ

реалізації державної політики у сфері реформуваннязагальної середньої освіти "Нова українська школа"на період до 2029 року

Проблема, яка потребує розв’язання

Проблемою, яка потребує розв’язання, є суттєве погіршення якості загальної середньої освіти протягом 1992—2016 років, що є наслідком ряду таких факторів:

  • зменшення обсягів фінансування;
  • зниження рівня оплати праці вчителя;
  • незадовільне матеріально-технічне забезпечення шкіл;
  • бюрократизація системи управління освітою;
  • застарілі зміст освіти та методики викладання.

Проявами проблеми є:

  • збільшення частки молоді, яка здобуває освіту за кордоном;
  • тенденція до зниження показників України у міжнародних дослідженнях конкурентоспроможності та інноваційної привабливості, які впливають на економічний розвиток України.

Загальна середня освіта в Україні має такі основні ознаки:

  • наявність суттєвого сегмента високоякісної освіти, насамперед математичної та природничої (елітарна освіта);
  • домінування в системі освіти шкіл з невисокою якістю освітніх послуг;
  • суттєві територіальні відмінності в якості загальної середньої освіти (між сільськими та міськими школами, між окремими регіонами);
  • тенденція до погіршення якості освіти в цілому у державі;
  • недостатня мотивація до освіти значної частини молоді.

Отже, проведення докорінної реформи загальної середньої освіти сприятиме подоланню негативних тенденцій, забезпеченню соціальної рівності та згуртованості, економічного розвитку і конкурентоспроможності держави.

Досвід країн Східної Європи (Польщі, Чехії) свідчить про суттєвий вплив освітніх реформ на розвиток економіки та конкурентоспроможність освіти на міжнародному рівні.

Мета Концепції

Метою Концепції є забезпечення проведення докорінної та системної реформи загальної середньої освіти за такими напрямами:

  • ухвалення нових державних стандартів загальної середньої освіти, розроблених з урахуванням компетентностей, необхідних для успішної самореалізації особистості;
  • запровадження нового принципу педагогіки партнерства, що ґрунтується на співпраці учня, вчителя і батьків;
  • підвищення мотивації вчителя шляхом підвищення рівня його оплати праці, надання академічної свободи та стимулювання до професійного зростання;
  • запровадження принципу дитиноцентризму (орієнтація на потреби учня);
  • удосконалення процесу виховання;
  • створення нової структури школи, що дасть змогу засвоїти новий зміст освіти і набути ключових компетентностей, необхідних для успішної самореалізації особистості;
  • децентралізація та ефективне управління загальною середньою освітою, що сприятиме реальній автономії школи;
  • справедливий розподіл публічних коштів, що сприятиме рівному доступу усіх дітей до якісної освіти;
  • створення сучасного освітнього середовища, яке забезпечить необхідні умови, засоби і технології для навчання учнів, вчителів і батьків;
  • створення необхідних умов для навчання учнів безпосередньо за місцем їх проживання, зокрема у сільській місцевості, або забезпечення регулярного підвезення до шкіл.

Згідно з реформою загальної середньої освіти випускник нової української школи — це:

  • цілісна всебічно розвинена особистість, здатна до критичного мислення;
  • патріот з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами, здатний приймати відповідальні рішення, поважає гідність і права людини;
  • інноватор, здатний змінювати навколишній світ, розвивати економіку за принципами сталого розвитку, конкурувати на ринку праці, навчатися впродовж життя.

За експертними оцінками, найбільш успішними на ринку праці в найближчій перспективі будуть фахівці, які вміють навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі та володіють іншими уміннями.

Шляхи і способи розв’язання проблеми

Розв’язання проблеми передбачається здійснити шляхом проведення докорінної та системної реформи загальної середньої освіти з урахуванням досвіду провідних країн світу, зокрема змісту загальної середньої освіти, педагогіки загальної середньої освіти, системи управління загальною середньою освітою, структури загальної середньої освіти, системи державного фінансування загальної середньої освіти, нормативно-правового забезпечення загальної середньої освіти.

Реформування змісту загальної середньої освіти передбачає розроблення принципово нових державних стандартів загальної середньої освіти, які повинні ґрунтуватися на компетентнісному та особистісно-орієнтованому підході до навчання, враховувати вікові особливості психофізичного розвитку учнів, передбачати здобуття ними умінь і навичок, необхідних для успішної самореалізації в професійній діяльності, особистому житті, громадській активності.

Зазначені стандарти повинні також ґрунтуватися на Рекомендаціях Європейського Парламенту та Ради Європейського Союзу “Про основні компетентності для навчання протягом усього життя”.

Ключовими компетентностями є спілкування державною і рідною в разі відмінності мовою, спілкування іноземними мовами, математична грамотність, компетентності в природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, уміння навчатися впродовж життя, соціальні і громадянські компетентності, підприємливість та фінансова грамотність, загальнокультурна грамотність, екологічна грамотність і ведення здорового способу життя.

Реформування педагогіки загальної середньої освіти передбачає перехід до педагогіки партнерства між учнем, вчителем і батьками, що потребує ґрунтовної підготовки вчителів за новими методиками і технологіями навчання, зокрема інформаційно-комунікативними технологіями.

З метою створення умов для інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами необхідно розробити індивідуальні програми їх розвитку, що включатимуть корекційно-реабілітаційні заходи, психолого-педагогічний супровід і засоби для навчання таких дітей.

У рамках реформування системи управління загальною середньою освітою школа матиме право розробляти і впроваджувати власні освітні програми відповідно до державного стандарту загальної середньої освіти, змінювати статус бюджетної установи на статус неприбуткової організації із збереженням податкових пільг і отриманням фінансової автономії.

Для досягнення мети Концепції необхідно забезпечити стимулювання вчителя до особистого і професійного зростання та надання йому академічної свободи, а також матеріальне стимулювання, зокрема шляхом підвищення розрядів у Єдиній тарифній сітці.

Реформування структури загальної середньої освіти передбачає перехід до 12-річної середньої школи із трирічною профільною школою академічного або професійного спрямування. Профільна школа академічного спрямування сприятиме забезпеченню поглибленого вивчення окремих шкільних предметів з урахуванням здібностей та освітніх потреб учнів і продовженню їх навчання у вищих навчальних закладах, а професійного спрямування — здобуттю першої професії та можливості вступу до вищих навчальних закладів.

У рамках реформування системи державного фінансування загальної середньої освіти передбачається:

  • створення системи прозорого розподілу публічних коштів у новій українській школі (школи будуть зобов’язані оприлюднювати дані про всі кошти, які надходять з бюджету та інших джерел);
  • покриття видатків на забезпечення педагогічної складової частини навчального процесу за рахунок освітньої субвенції;
  • удосконалення формули розрахунку освітньої субвенції з метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти в різних регіонах і населених пунктах;
  • створення необхідних умов для навчання і виховання дітей молодшого шкільного віку безпосередньо за місцем їх проживання, зокрема у сільській місцевості;
  • створення умов для розширення державно-громадського партнерства на засадах співфінансування і спільного управління школами;
  • запровадження принципу “гроші ходять за дитиною”, зокрема для підтримки дітей з особливими освітніми потребами, які можуть разом з іншими дітьми здобувати освіту у пристосованих для цього школах;
  • запровадження рівного доступу до бюджетного фінансування шкіл незалежно від форми власності.

Строки реалізації Концепції

Реалізація Концепції здійснюється протягом 2017—2029 років трьома етапами.

На першому етапі (2017—2018 роки) передбачається:

  • прийняти новий Закон України “Про освіту”;
  • розробити план дій з реформування системи загальної середньої освіти;
  • розробити, затвердити та запровадити (2018 рік) новий державний стандарт початкової освіти з урахуванням компетентностей, необхідних для успішної самореалізації особистості;
  • доопрацювати навчальні плани і програми з метою розвантаження та запровадження компетентнісного та антидискримінаційного підходу в початковій школі;
  • утворити 200—250 опорних шкіл базового рівня у сільській місцевості;
  • підвищити кваліфікацію вчителів початкової школи;
  • підвищити заробітну плату вчителів шляхом збільшення ставок (окладів) у Єдиній тарифній сітці на два розряди;
  • запровадити навчання авторів підручників та підготовку експертів з метою підготовки підручників нового покоління;
  • створити національну електронну платформу для розміщення електронних курсів та підручників, розробити електронні підручники, курси дистанційного навчання за навчальними програмами, систему дистанційного навчання для підвищення кваліфікації вчителів;
  • спростити систему документообігу, оптимізувати звітність, запровадити електронні форми документів;
  • розробити новий Закон України “Про загальну середню освіту”;
  • створити систему освітньої статистики і аналітики;
  • взяти участь у міжнародному дослідженні якості середньої освіти PISA-2018;
  • розпочати роботу з формування системи забезпечення якості освіти;
  • забезпечити різноманітність форм здобуття початкової освіти.

На другому етапі (2019—2022 роки) передбачається:

  • розробити, затвердити (2019 рік) та запровадити (2022 рік) новий державний стандарт базової середньої освіти з урахуванням компетентностей, необхідних для успішної самореалізації особистості;
  • створити нову систему підвищення кваліфікації вчителів і керівників шкіл;
  • провести інвентаризацію шкіл та закладів професійної освіти для створення мережі профільних шкіл;
  • забезпечити якісне вивчення іноземних мов у профільній школі відповідно до Стратегії сталого розвитку “Україна-2020”;
  • сформувати мережу опорних шкіл базового рівня;
  • розробити професійні стандарти педагогічної діяльності вчителя;
  • створити мережу установ незалежної сертифікації вчителів;
  • створити регіональні органи з питань забезпечення якості освіти;
  • створити систему внутрішнього забезпечення якості освіти у школах (2022 рік);
  • створити систему незалежного оцінювання результатів навчання за курс базової середньої освіти.

На третьому етапі (2023—2029 роки) передбачається:

  • розробити, затвердити (2023 рік) та запровадити (2027—2029 роки) новий державний стандарт профільної освіти з урахуванням компетентностей, необхідних для успішної самореалізації особистості, що сприятиме створенню передумов для скорочення тривалості (навантаження) бакалаврських програм вищої освіти в середньому на 45 кредитів;
  • сформувати мережу профільних шкіл (2025 рік);
  • створити систему незалежного оцінювання випускників профільної школи професійного спрямування.

Очікувані результати

Реалізація Концепції сприятиме:

  • поліпшенню якості загальної середньої освіти в цілому;
  • подоланню територіальних відмінностей у якості загальної середньої освіти;
  • забезпеченню престижності професійної освіти;
  • поліпшенню якості вищої освіти за рахунок якісної підготовки у школах і кращого конкурсного відбору абітурієнтів.

Обсяг фінансових, матеріально-технічних, трудових ресурсів

Реалізація Концепції здійснюється за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством.

Обсяг фінансових, матеріально-технічних і трудових ресурсів, необхідних для реалізації Концепції, визначається щороку з урахуванням можливостей державного і місцевих бюджетів, розміру міжнародної технічної допомоги.

УМОВИ ПРИЙОМУ ДІТЕЙ ДО 1-го КЛАСУ

Організація прийому дітей до перших класів 2018-2019 н.р.

Конституція України

Стаття 53.Кожен має право на освіту

1. Повна загальна середня освіта є обов'язковою.

2. Держава забезпечуєдоступністьі безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах...

Закон України "Про освіту"

Стаття 12.Повна загальна середня освіта

п.4.Початкова освіта здобувається, як правило, з шести років. Діти, яким на початок навчального року виповнилося сім років, повинні розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року.

Стаття 13.Територіальна доступність повної загальної середньої освіти

п. 1.Для забезпечення територіальної доступності повної загальної середньої освіти органи місцевого самоврядування створюють і утримують мережу закладів освіти та їхніх філій.

Кожна особа має право здобувати початкову та базову середню освіту в закладі освіти (його філії), що найбільш доступний та наближений до місця проживання особи.

Право особи здобувати початкову та базову середню освіту у державному або комунальному закладі освіти (його філії), за якимзакріплена територія обслуговування, на якій проживає ця особа, гарантується, що не обмежує право особи обрати інший заклад освіти.

Закон України "Про загальну середню освіту"

Стаття 18.Зарахування учнів

1. Місцеві органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування закріплюють за закладами загальної середньої освіти відповідні території обслуговування і до початку навчального року обліковують учнів, які мають їх відвідувати.

2.Зарахування учнів до закладу загальної середньої освіти проводиться наказом директора, що видається на підставі заяви, копії свідоцтва про народження дитини, за наявності медичної довідки встановленого зразка і відповідного документа про освіту (крім учнів першого класу).

7. Зарахування учнів до ліцеїв, приватних закладів загальної середньої освіти і закладів спеціалізованої освіти дозволяється проводити на конкурсних засадах.

Зарахування учнів до інших закладів загальної середньої освіти дозволяється на конкурсних засадах лише у випадках, якщо кількість поданих заяв на відповідний рівень загальної середньої освіти перевищує спроможність цього закладу. Право на першочергове зарахування до початкової школи мають діти, які проживають на території обслуговування цієї школи

ВИТЯГ з наказу по школі від 01 червня 2018 року "Про зарахування дітей 6-річного віку до 1 класу НУШ на 2018/2019 навчальний рік"

1-А класу – класовод Федорчук Любов Василівна

1. Богдан

2. Василащук

3. Гринюк

4. Гродюк

5. Дученко

6. Жмура

7. Іванюк

8. Кашевко

9. Лутчак

10. Мартиняк

11. Мартиняк

12. Мартинюк

13. Максимчук

14. Миронюк

15. Мосейчук

16. Петричак

17. Пліхтяк

18. Пліхтяк

19. Пліхтяк

20. Солінська

21. Якімишин

1-Б клас – класовод Мосейчук Емілія Іванівна

1. Бейсюк

2. Бейсюк

3. Бейсюк

4. Бойцуняк

5. Вандич

6. Горбулевич

7. Грималюк

8. Івасюк

9. Козлан

10. Лукачук

11. Максимчук

12. Микитюк

13. Мельничук

14. Мосейчук

15. Орищук

16. Пліхтяк

17. Пліхтяк

18. Пліхтяк

19. Рубаняк

20. Савицька

21. Третяк

22. Третяк

Вільне місце 1 в А класі

РЕЖИМ РОБОТИ ГПД

Режим роботи груп продовженого дня Пістинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Косівської районної ради на 2018-2019 н.р.

Режим роботи групи продовженого дня для учнів 3-4 класів:

ПОНЕДІЛОК

13.50-14.00 – прийом дітей у групу;

14.00-14.50 – рухливі ігри;

14.50-15.20 – обід;

15.20 -15.50 – прогулянка на свіжому повітрі;

15.50-17.20– самопідготовка;

17.20-17.50– заходи емоційно-розвивального характеру;

17.50-18.00 – інструктаж з безпеки життєдіяльності; робота з батьками.

СЕРЕДА, П'ЯТНИЦЯ

13.50-14.00– прийом дітей у группу;

14.00-14.50 – прогулянка на свіжому повітрі;

14.50-15.20 – обід;

15.20 -15.50 – заходи емоційно-розвивального характеру;

15.50-17.20– самопідготовка;

17.20-17.50– суспільно-корисна праця;

17.50-18.00 – інструктаж з безпеки життєдіяльності; робота з батьками.

ВІВТОРОК, ЧЕТВЕР

13.50-14.00– прийом дітей у группу;

14.00-14.50 – спортивно-оздоровлювальні заняття;

14.50-15.20 – обід;

15.20 -15.50 – прогулянка на свіжому повітрі;

15.50-17.20– самопідготовка;

17..20-17..50– заняття за інтересами;

17.50-18.00 – інструктаж з безпеки життєдіяльності; робота з батьками.

Вихователь: Іванюк Христина Іванівна

Режим роботи групи продовженого дня для учнів 2-х класів:

ПОНЕДІЛОК, П'ЯТНИЦЯ

12.55-13.05 – прийом дітей у групу;

13.05-13.40 – рухливі ігри;

13.40-14.00 – суспільно-корисна праця;

14.00 -14.30 – обід;

14.30-14.50 –прогулянка на свіжому повітрі;

14.50-16.00– самопідготовка;

16.00 -16.40 – заходи емоційно-розвивального характеру;

16.40 -17.20 – індивідуальна робота з учнями;

17.20-17.35 –інструктаж з безпеки життєдіяльності. Робота з батьками.

СЕРЕДА

13.50-14.00– прийом дітей у группу;

14.00-14.30 – обід;

14.30-14.50 – прогулянка;

14.50 -16.00 – самопідготовка;

16.00-16.40 – рухливі ігри;

16.40-17.00– суспільно-корисна праця;

1700-1725 – заняття за інтересами;

17.25-17.40 – інструктаж з безпеки життєдіяльності. Робота з батьками.

ВІВТОРОК, ЧЕТВЕР

12.55-13.05 – прийом дітей у групу;

13.05-14.00 – спортивно-оздоровчі вправи;

14.00-14.30 – обід;

14.30 -14.50 – прогулянка на свіжому повітрі;

14.50-16.00– самопідготовка;

16.00 -16.50 – заходи емоційно-розвивального характеру;

16.50-17.20– заняття за інтересами;

17.20-1.735 –інструктаж з безпеки життєдіяльності. Робота з батьками.

Вихователь: Гродюк Інна Володимирівна

Кiлькiсть переглядiв: 91